ćwiczenia na zgrabne kolana i łydki

Czy brzuszki rzeczywi┼Ťcie wyrze┼║bi─ů mi─Ö┼Ťnie brzucha? Ile przysiad├│w pozwoli zredukowa─ç cellulit? Podzielmy si─Ö sprawdzonymi zestawami ─çwicze┼ä na zgrabn─ů sylwetk─Ö.

ćwiczenia na zgrabne kolana i łydki

Postby kotsimon » 03 Apr 2011, 15:43

Czy znacie jakie┼Ť ─çwiczenia dodaj─ůce zgrabno┼Ťci ┼éydkom i kolanom?
Zauwa┼╝y┼éam, ┼╝e po wewn─Ötrznej stronie kolan zrobi┼éy mi si─Ö takie wa┼éeczki t┼éuszczu :shock: :? :cry: poza tym ┼éydki wydaj─ů si─Ö jakie┼Ť szersze ni┼╝ kiedy┼Ť, hmm jakby bardziej umi─Ö┼Ťnione, twarde. Jestem raczej szczup┼é─ů osob─ů dlatego te nogi teraz dziwnie wygl─ůdaj─ů - s─ů jakby "nie z tego kompletu", nie od tego cia┼éa... du┼╝o chodz─Ö (dziennie nawet 5-10 km) i staram si─Ö biega─ç w miar─Ö regularnie - czy ta mi─Ösisto┼Ť─ç ┼éydek mo┼╝e by─ç efektem w┼éa┼Ťnie tego? Dodam jeszcze, ┼╝e mam troch─Ö wra┼╝enie jakby nogi od kolana w d├│┼é by┼éy opuchni─Öte... Co powinnam zrobi─ç, ┼╝eby mie─ç szczup┼ée nogi jak kiedy┼Ť :?: :cry:
User avatar
kotsimon
 
Posts: 230
Joined: 30 Mar 2011, 10:05
Location: Wrocław

Re: ćwiczenia na zgrabne kolana i łydki

Postby Kenza » 03 Apr 2011, 16:01

Je┼Ťli chcia┼éaby┼Ť schudn─ů─ç z okolic ┼éydek to unikaj ─çwicze┼ä si┼éowych na mi─Ö┼Ťnie ┼éydek. Powinna┼Ť te┼╝ unika─ç du┼╝ej zawarto┼Ťci bia┼éka w diecie, bo bia┼éko sprzyja przyrostowi masy mi─Ö┼Ťniowej, wi─Öc kontroluj co jesz. Je┼Ťli masz cz─Östo opuchni─Öte nogi, to mo┼╝e co┼Ť nie tak jest z kr─ů┼╝eniem? Radzi┼éabym Ci wieczorem przed p├│j┼Ťciem spa─ç masowa─ç nogi od do┼éu ku g├│rze. Mo┼╝esz dodatkowo spr├│bowa─ç jakiego┼Ť kremu wyszczuplaj─ůcego - wiem, wiem s─ů przereklamowane, ale kiedy stosowa┼éam z eveline taki czerwony fat burner to mia┼éam o kilka centymetr├│w mniej w pasie, nie wiem czy mo┼╝na tym wyszczupla─ç ka┼╝d─ů parti─Ö cia┼éa tak┼╝e nogi, ale mo┼╝na spr├│bowa─ç - tylko ostrzegam ┼╝e ten fat burner naprawd─Ö parzy troch─Ö :)
User avatar
Kenza
 
Posts: 394
Joined: 30 Mar 2011, 09:38

Re: ćwiczenia na zgrabne kolana i łydki

Postby olivia » 04 Apr 2011, 10:08

Nie wydaje mi si─Ö ┼╝eby codzienne chodzenie sprawi┼éo, ┼╝e masz ┼éydki osoby kt├│ra np. kilka lat uprawia kolarstwo, bo to raczej kolarki maj─ů problem ze zbytnio umi─Ö┼Ťnionymi nogami. Na twoim miejscu spr├│bowa┼éabym jednak treningu na idealne nogi. Oto co znalaz┼éam w sieci na ten temat na stronie fit.pl :

Przed wykonaniem tych ─çwicze┼ä odb─ůd┼║ swobodny, dziesi─Öcio- lub pi─Ötnastominutowy spacer rozgrzewaj─ůcy. Aby zmniejszy─ç si┼é─Ö uderze┼ä, wykonuj ─çwiczenia na r├│wnej, poro┼Ťni─Ötej traw─ů nawierzchni, na przyk┼éad na boisku lub na w┼éasnym podw├│rku. Staraj si─Ö wykonywa─ç serie tych samych ─çwicze┼ä przynajmniej dwa razy tygodniowo. Je┼Ťli b─Ödziesz wykonywa┼é serie powt├│rze┼ä plus 15-minutowa rozgrzewka, plus 10-minutowe ─çwiczenia rozlu┼║niaj─ůce to taki trening ca┼ékowicie wystarczy na jeden dzie┼ä.

Powłóczenie nogami na boki:

*poprawia wyczucie r├│wnowagi i koordynacj─Ö ruchow─ů,
*poprawia kszta┼ét i uj─Ödrnia wewn─Ötrzn─ů i zewn─Ötrzn─ů stron─Ö ud.

Sta┼ä z r─Ökami wyci─ůgni─Ötymi poziomo na boki. Nast─Öpnie po prostu umykaj w bok, stawiaj─ůc na przemian lew─ů stop─Ö przed praw─ů i praw─ů przed lew─ů. Przemieszczaj si─Ö w bok tak, aby twoja miednica by┼éa skierowana przodem w stron─Ö, w kt├│r─ů patrzysz, a nie w kierunku ruchu. Zmieniaj kierunek ruchu co 10 m.

Marsz z wysoki unoszeniem kolan:

* wzmacnia nogi, daj─ůc im zapraw─Ö wspinaczkow─ů,
*uj─Ödrnia i tonizuje g├│rne cz─Ö┼Ťci ud.

Stawiaj szybkie kroki, unosz─ůc kolana wysoko, aby uda by┼éy r├│wnoleg┼ée do ziemi. Skoncentruj si─Ö na unoszeniu kolan, a nie na ruchu do przodu. Za ka┼╝dym razem odpychaj si─Ö palcami n├│g. Mo┼╝esz trzyma─ç r─Öce i d┼éonie na poziomie talii, skierowane wn─Ötrzem do do┼éu. B─Öd─ů ci s┼éu┼╝y┼éy jako ograniczniki ruchu. Zacznij wykonywa─ç to ─çwiczenie w marszu, ale je┼Ťli chcesz, mo┼╝esz przej┼Ť─ç do wolnego podbiegania.

Krok paradny.

* wzmacnia okolice kolan,
* znakomicie uj─Ödrnia dolne cz─Ö┼Ťci ud.

Masz i┼Ť─ç tak, jak ameryka┼äski tamburmajor przed swoj─ů orkiestr─ů. Utrzymuj pionow─ů pozycj─Ö cia┼éa (nie przechylaj─ůc si─Ö do przodu ani do ty┼éu). Unie┼Ť praw─ů nog─Ö ze zgi─Ötym kolanem, a nast─Öpnie wyprostuj j─ů wyrzutem w prz├│d, po czym opu┼Ť─ç stop─Ö na miejsce, gdzie normalnie by┼Ť j─ů umie┼Ťci┼éa. Nie machaj wyprostowan─ů nog─ů, gdy┼╝ mo┼╝esz nadci─ůgn─ů─ç sobie g├│rne ┼Ťci─Ögno, a ponadto nie musisz wygl─ůda─ç jak marny futbolista. I nie r├│b zbyt d┼éugich krok├│w. Po prostu wytrzymaj chwil─Ö wystarczaj─ůco d┼éug─ů, aby wyprostowa─ç nog─Ö poziomo i wygodnie postawi─ç j─ů z powrotem na ziemi. Dla wi─Ökszej rytmiczno┼Ťci mo┼╝esz wykonywa─ç podskoki mi─Ödzy poszczeg├│lnymi krokami.

Kopanie si─Ö w po┼Ťladki.

*pomaga utrzymywa─ç ┼Ťci─Ögna w zdrowiu,
*kszta┼étuje tylne cz─Ö┼Ťci n├│g.

U┼é├│┼╝ grzbiety d┼éoni na po┼Ťladkach. Maszeruj, robi─ůc na przemian wykopy dolnymi cz─Ö┼Ťciami n├│g za sob─ů przy ka┼╝dym kroku. Pami─Ötaj o nie zginaniu plec├│w. Zacznij powoli, stopniowo przyspieszaj─ůc. Po jakim┼Ť czasie gi─Ötko┼Ť─ç twoja wzro┼Ťnie do tego stopnia, ┼╝e b─Ödziesz mog┼éa pi─Ötami uderza─ç w wewn─Ötrzn─ů stron─Ö d┼éoni.

Skakanka.

*dzia┼éa na ┼éydki i mi─Ö┼Ťnie czterog┼éowe,
*dodaje krokom spr─Ö┼╝ysto┼Ťci.

Skacz tak samo jak to robi┼éa┼Ť b─Öd─ůc ma┼é─ů dziewczynk─ů, lecz nie staraj si─Ö skaka─ç jak najwy┼╝ej. Zamiast tego skoncentruj si─Ö na odbijaniu si─Ö od ziemi palcami, tak aby┼Ť czu┼éa prac─Ö swoich ┼éydek. Staraj si─Ö skaka─ç tak, aby twoje ┼éydki dochodzi┼éy do pozycji, r├│wnoleg┼éej do ziemi. R├│b r─Ökami wymachy, przeciwne do ruchu n├│g, trzymaj─ůc ┼éokcie zgi─Öte pod k─ůtem prostym.

Chód (lub półbieganie) do tyłu.

*stwarza r├│wnowag─Ö si┼éy mi─Ödzy ┼Ťci─Ögnami udowymi i mi─Ö┼Ťniami czterog┼éowym, zmniejszaj─ůc zagro┼╝enie naderwania.

─ćwiczenie zrozumia┼ée samo przez si─Ö. Po prostu zacznij i┼Ť─ç do ty┼éu. W miar─Ö nabierania wprawy staraj si─Ö przyspiesza─ç tempo tego ─çwiczenia.
User avatar
olivia
 
Posts: 293
Joined: 30 Mar 2011, 09:42

Re: ćwiczenia na zgrabne kolana i łydki

Postby Eewa » 09 Apr 2011, 17:02

kotku simonie a mo┼╝e od tego ci─ůg┼éego chodzenia i w og├│le od trybu ┼╝ycia masz faktycznie opuchni─Öte nogi? Na twoim miejscu ─çwiczy┼éabym du┼╝o, bo gdyby to mia┼éy by─ç same mi─Ö┼Ťnie to nie by┼éoby tych wa┼éeczk├│w t┼éuszczu przecie┼╝. Ja na przyk┼éad od 2 lat ─çwicz─Ö aerobik chodzi┼éam te┼╝ na si┼éowni─Ö i nie mia┼éam problemu ze zbyt mi─Ösistymi ┼éydkami. ─ćwiczenia na pewno nie oszpec─ů Ci n├│g mog─ů tylko im pom├│c!
User avatar
Eewa
 
Posts: 213
Joined: 30 Mar 2011, 09:52

Re: ćwiczenia na zgrabne kolana i łydki

Postby JolaZ » 10 Apr 2011, 17:38

A ja bardzo polecam ─çwiczenia na smuk┼ée nogi Marty Stolarskiej - ogl─ůdam je na youtube i stosuje w praktyce. Ja najbardziej lubi─Ö ten odcinek:
User avatar
JolaZ
 
Posts: 268
Joined: 30 Mar 2011, 09:59

Re: ćwiczenia na zgrabne kolana i łydki

Postby Eewa » 12 Apr 2011, 14:50

┼Üwietne ─çwiczenie :) pr├│bowa┼éam je dzisiaj dorzuci─ç do mojego sta┼éego zestawu hehe i powiem ┼╝e nie tak ┼éatwo. Mam olbrzymi problem z utrzymaniem n├│g prostych w kolanie. Po pewnym czasie zaczynam si─Ö m─Öczy─ç i kolana automatycznie troch─Ö si─Ö zginaj─ů :roll:
User avatar
Eewa
 
Posts: 213
Joined: 30 Mar 2011, 09:52

Re: ćwiczenia na zgrabne kolana i łydki

Postby dafne » 13 Apr 2011, 10:11

Tylko pami─Ötajcie, ze to s─ů te ─çwiczenia beztlenowe czyli kszta┼étuj─ůce mi─Ö┼Ťnie, je┼Ťli macie t┼éuszczyk po wewn─Ötrznej stronie kolan to takie ─çwiczenia wam nie pomog─ů! Najlepiej biega─ç ┼╝eby spali─ç tkank─Ö t┼éuszczow─ů na nogach, takie wygibasy jak tu bardzo zgrabna pani pokazuje, s─ů na wyrobienie sobie ┼éadnych mi─Ö┼Ťni a nie na schudni─Öcie!
User avatar
dafne
 
Posts: 293
Joined: 11 Apr 2011, 09:35

Re: ćwiczenia na zgrabne kolana i łydki

Postby Eewa » 14 Apr 2011, 14:58

Ja polecam ─çwiczenia interwa┼éowe. Polegaj─ů na zmienianiu stopnia intensywno┼Ťci ─çwicze┼ä. Ja ─çwicz─Ö tak, ┼╝e przez pierwsze 3 minuty biegn─Ö tak spokojnie, w swoim tempie a potem przez minut─Ö sprint i znowu 3 minuty biegn─Ö i znowu sprint. Wiem, ze tam trzeba jako┼Ť obliczy─ç t─Ötno i sobie ustawi─ç te interwa┼éy ale ja tego nie zrobi┼éam a dzi─Öki takiemu treningowi schud┼éam 2 kg w 2 tygodnie. Mo┼╝e to nie jest wielki wyczyn, ale dodam ┼╝e moja waga jest raczej na sta┼éym poziomie od dawna, chocia┼╝ ─çwicz─Ö si┼éowo i biegam czasami to nie widzia┼éam zmian, a po interwa┼éach co┼Ť si─Ö ruszy┼éo.
User avatar
Eewa
 
Posts: 213
Joined: 30 Mar 2011, 09:52

Re: ćwiczenia na zgrabne kolana i łydki

Postby kotsimon » 18 Apr 2011, 12:23

Fajne te ─çwiczenia, ┼╝eby nie by┼éo ┼╝e ja Was nie s┼éucham (nie czytam) ja co chwil─Ö patrz─Ö co mi tu radzicie i z wielu rad czerpi─Ö. Najbardziej podobaj─ů mi si─Ö te ─çwiczenia co wys┼éa┼éa Jola Z zobaczymy co b─Ödzie za jaki┼Ť miesi─ůc :D ─çwicz─Ö, biegam zdam relacj─Ö :)
User avatar
kotsimon
 
Posts: 230
Joined: 30 Mar 2011, 10:05
Location: Wrocław

Re: ćwiczenia na zgrabne kolana i łydki

Postby Kenza » 22 Apr 2011, 18:54

Skakanka i rower - ja w ten spos├│b dzia┼éam od 2 tygodni. Mam straszne zakwasy ale czuje jak mi─Ö┼Ťnie powoli si─Ö wzmacniaj─ů. Na razie nie wida─ç efekt├│w bo jeszcze na to za wcze┼Ťnie, ale na pewno b─Öd─ů.
A żeby optycznie wysmuklić nogi wystarczy włożyć szpilki :D
User avatar
Kenza
 
Posts: 394
Joined: 30 Mar 2011, 09:38


Return to ÔÇť%sÔÇŁ Zestawy ─çwicze┼ä


cron

Valid XHTML 1.0 Strict